JAWATANKUASA HAL EHWAL MURID (HEM)


JAWATANKUASA HAL EHWAL MURID (HEM)
TAHUN  2012

      PANDUAN TUGAS
           
  1. Melibatkan guru-guru dalam meningkatkan kebajikan murid,  keceriaan, kecantikan, keselamatan dan kebersihan sekolah dengan memberi fikiran dan pandangan melalui perbincangan dalam menggubal peraturan-peraturan sekolah dan jika perlu mengkaji semula dari masa ke semasa.

  1. Mengadakan mesyuarat jawatankuasa sekurang-kurangnya 4 kali setahun dan menyediakan minit mesyuarat.

  1. Menilai perlaksanaan aktiviti dan perancangan dan membuat Laporan Tahunan pada akhir tahun.

  1. Membincangkan masalah kebajikan dengan tujuan membimbing dan membantu dalam menangani masalah kemiskinan murid.

  1. Menimbang dan menerima pandangan dan cadangan dari pelajar, guru serta ibubapa mengenai hal-hal yang berkaitan dengan disiplin

  1. Memberi bimbingan dan panduan dalam hal perlantikan pengawas-pengawas sekolah.

  1. Merancang segala aktiviti yang berpusatkan pelajar demi kepentingan mereka dari segi kebajikan, kebersihan, kesihatan dan keselamatan.

  1. Kes-kes disiplin yang berat perlu dirujuk kepada Guru Besar sebelum  tindakan diambil ke atas pelajar berkenaan.

  1. Melaksanakan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh Guru Besar dari  masa ke semasa.

  1. Mewujudkan hubungan dua hala antara sekolah dengan ibu bapa / penjaga dan masyarakat.









1                       A.  BADAN DISIPLIN DAN PENGAWAS SEKOLAH

PENGERUSI

:
EN. RASHID BIN YAHYA

NAIB PENGERUSI

:
PN. HJH NOR`AINI BT MOHD NORDIN

PENYELARAS

:
PN. CHE RAMLAH BT DOLLAH

SETIAUSAHA

:
PN. NOR AZLINA BT JAFAR

AJK

:
PN. CHE RAMLAH BT DOLLAH        -  Pengawas & Unit adu disiplin & SSDM

 

:
PN RAMLAH BT MOHAMAD              -  Bimbingan & Kaunseling

 

:
EN MOHD ZUBI BIN AWANG           -  Pend. Pencegahan Dadah

 

:
EN MOHD MASTAZARI BIN NGAH  -  Kekemasan diri murid lelaki

 

:
PN KUNTOM BINTI WAHAB              -  Kekemasan diri murid perempuan

 

:
EN AHMAD BIN MOHAMAD              -  Basikal murid

 

:
EN ZAIMI BIN MOHAMAD                 -  Program sekolah selamat

 

1       B.  AJK ADU DISIPLIN SEKOLAH

PENGERUSI

:
EN. RASHID BIN YAHYA

NAIB PENGERUSI

:
PN HJH NOR`AINI BT MOHD NORDIN

SETIAUSAHA

:
PN. CHE RAMLAH BT DOLLAH -  Ketua Guru Disiplin

AJK

:
EN. MALEK BIN MUDA

 

:
PN JAURIAH BINTI NIK

 

:
PN NOR AZLINA BINTI JAFAR

 

:
PN RAMLAH BT MOHAMAD    

 

:
EN MOHD ZUBI BIN AWANG   

 

:
PN NOR AZIMAH BINTI MOHD ASHARI

 

:
KETUA PENGAWAS LELAKI

 

:
KETUA PENGAWAS PEREMPUAN

  PANDUAN TUGAS

1.        Mengadakan mesyuarat   sekurang-kurangnya 2 kali setahun

2.        Meningkatkan mutu disiplin di kalangan murid dengan menguatkuasakan peraturan sekolah

  1. Melibatkan semua warga sekolah secara lansung dan tidak lansung dalam pengawasan disiplin murid.
  2. Merekod segala butiran kes disiplin dan kesalahan di dalam buku laporan disiplin
5.        Memberi taklimat dan mengingatkan murid tentang peraturan dan disiplin dari semasa ke semasa.
6.        Rekod murid bermasalah dan hantar ke unit kaunseling.
7.        Merancang program-program yang bersesuaian untuk meningkatkan tahap disiplin murid
8.        Menjalankan hukuman disiplin sekiranya diwakilkan oleh Guru Besar.
9.        Berusaha menanam dan  mengamalkan  semangat kekitaan serta cintakan        sekolah  melalui slogan “ Sekolahku Rumahku”.
10.     Mewujudkan rekod disiplin / system pemantauan yang berkesan
11.     Menerima laporan pengawas / guru bertugas dan seterusnya mengambil tindakan sewajarnya.
12.     Mengemaskini fail / rekod / SSDM
PENGAWAS
·         Memilih pengawas-pengawas sekolah dan membuat perlantikan rasmi ( Watikah                                               Perlantikan)
·         Melatih pengawas untuk menjalankan tugas dengan penuh kepimpinan dan membahagikan tugas
·         Menganjurkan program / kem kepimpinan pengawas.
KEKEMASAN DIRI
·         Memastikan murid-murid memakai pakaian sekolah yang lengkap semasa hari    persekolahan.
·         Memastikan murid-murid tidak memakai pakaian atau perhiasan- perhiasan yang tidak bersesuaian dan tidak termaktub dalam etika pakaian murid sekolah.
·         Menentukan bahawa tindakan diambil terhadap murid yang melanggar peraturan sekolah
·         Memastikan murid lelaki sentiasa berambut pendek.
BASIKAL
·         Memastikan basikal disusun dengan teratur mengikut tempat yang dikhaskan.
·         Membuat pemeriksaan terhadap basikal-basikal supaya selamat digunakan oleh murid
·         Menjalankan rondaan untuk memastikan basikal-basikal murid selamat berada di tempat  simpanan
 2.   SKIM PINJAMAN BUKU TEKS ( SPBT )

PENYELARAS

:
TN. HJ MUHAMMAD  BIN  KHATEB NGAH

SETIAUSAHA

:
PN. CHE RAMLAH  BT  DOLLAH

AJK

:
PN. CHE NORIHA  BT NGAH

 

:
PN. SENANA  BT  SULAIMAN                         

 

:
TN. HJ RAMLI BIN OMAR

 

:
PN. KARTINI BT ABU HITAM                                      

 

:
SEMUA MURID KELAB BUKU TEKS

PANDUAN TUGAS

1.       Mengadakan mesyuarat  sekurang-  kurangnya 2 kali setahun

  1. Memastikan semua murid mendapat buku teks melalui guru kelas.
  2. Mengawal selia  dan mengemaskini stok buku teks.
  3. Memberi taklimat kepad guru dan murid berkaitan buku teks dari semasa ke semasa.
  4. Mengadakan pemeriksaan tentang penggunaan buku teks oleh murid.
  5. Menubuhkan Kelab Buku Teks (SPBT) Sekolah.
  6. Membuat pesanan buku dan menerima bekalan buku tek daripada pengedar / penerbit dan menandatangani notis serahan / invois
  7. Mengemaskini pengurusan rekod, fail, surat- menyurat serta maklumat berkaitan.
  8. Mengemaskini bilik BOSS supaya sentiasa berada di dalam keadaan kemas,  
  9. Menjalankan proses pengagihan dan pemulangan buku teks kepada dan  
            daripada semua murid pada akhir tahun.
  1. Membaiki semua buku rosak dan membuat hapuskira apabila cukup tempoh.
  2. Menerima buku teks dan memproses buku-buku yang baru diterima.

     3.    KESIHATAN  / AEDES DAN BILIK RAWATAN MURID

PENGERUSI

:
PN. WAN NORHALIZA  BT  WAN  IBRAHIM

SETIAUSAHA

:
PN. BAIMAH BT SULAIMAN

AJK

:
EN. MOHD RAEZ BIN MUZAMEL

 

:
PN. HASIMAH BT ABU BAKAR

 

 

 

PANDUAN TUGAS


1.       Mengadakan mesyuarat sekurang-kurangnya 2 kali setahun.

2.       Menyelaras rekod penggunaan bilik rawatan dan memantau penggunaan bilik berkenaan.

3.       Memastikan bekalan ubat-ubatan mencukupi .

  1. Mengemaskini rekod, fail, surat-menyurat dan maklumat berkaitan..
  2. Menceriakan bilik rawatan dengan hiasan, carta-carta dan gambar-gambar serta info kesihatan yang menarik dan manfaat pada papan maklumat.
  3. Memastikan bilik rawatan sentiasa kemas, tersusun dan bersih serta selesa untuk pesakit.
  4. Membantu Unit Perubatan dan Rawatan Klinik/Hospital yang datang membuat   rawatan kesihatan kepada murid.
  5. Merekod semua penggunaan bilik rawatan samada murid sakit ataupun  pengambilan ubat daripada peti ubat bilik rawatan.
9.  Memberi taklimat berkaitan kesihatan kepad murid-murid dari semasa ke semasa.
10 .Membuat  pemeriksaan kawasan sekolah dan menghantar laporan aedes setiap bulan ke Pej.  
     Kesihatan Daerah.




  4.   RANCANGAN MAKANAN TAMBAHAN (RMT DAN PIL MULTIVITAMIN )

PENYELARAS

:
PN. BAIMAH  BT  SULAIMAN

SETIAUSAHA

:
PN. WAN NAIMAH  BT  WAN SULONG    

AJK

:
PN. NOR AZLINA  BT  JAFAR

 

:
PN. ASMAH YATI BT AWANG

 

:
PN. EZA HADZARIAH  BT  MOHD OMAR

 

:
PN. RAMLAH BT MOHAMAD

 

:
PN. SAKINAH BT IBRAHIM

 

:
PN. CHE RAMLAH BT DOLLAH

 

:
TN. HJ MUHAMMAD BIN KHATEB NGAH

 

:
PN. WAN NORHALIZA BT WAN IBRAHIM

       PANDUAN TUGAS

1.       Mengadakan mesyuarat sekurang-kurangnya 2     kali setahun.

2.       Pemilihan dan mengenalpasti murid layak terima RMT dan menyenaraikan nama murid mengikut nombor.
3.       Perbincangan dan membuat pemilihan menu yang sesuai
4.       Menyediakan rekod tugasan guru dan rekod kehadiran murid.
5.       Memastikan kebersihan dan keselamatan dalam penyediaan RMT.
6.       Mengemaskini rekod , fail, surat-menyurat serta maklumat berkaitan.
7.       Memantau perlaksanaan semasa pembahagian makanan dari segi kualiti dan kuantiti.
8.       Melengkapkan dan menceriakan papan kenyataan di sudut RMT dengan maklumat-maklumat berkaitan.
9.       Memberi taklimat dan peringatan kepada murid RMT dari semasa ke semasa.
10.    Menerima stok pil multivitamin mencukupi dan mengagihkan kepada murid RMT mengikut jadual yang ditetapkan.

5.     KANTIN SEKOLAH

PENGERUSI

:
PN. ASMAH YATI  BT  AWANG

SETIAUSAHA

:
PN. NOR AZIMAH BT MOHD ASHARI

AJK

:
PN. AZIAH BT MOHD

 

:
EN. MOHD ZUBI  BIN  AWANG

 

:
PN. CHE NORIHA  BT  NGAH

 

:
EN. RUSSLAN BIN ABU BAKAR
     
 PANDUAN TUGAS
1.       Mengadakanmesyuarat sekurang-kurangnya 2 kali setahun.
2.       Membuat peraturan di kantin – rujuk buku panduan kantin
3.       Memastikan makanan dan minuman yang dijual adalah berkhasiat, mencukupi dan harga berpatutan mengikut harga yang dicatat dalam surat perjanjian tender kantin.
4.       Menguatkuasakan peraturan kantin dengan bantuan pengawas sekolah.
5.       Mengawal selia penyediaan dan penjualan makanan di kantin supaya kejadian keracunan dapat dielakkan.
6.       Menyediakan laporan pemantauan kantin dan menghantar Laporan Kendiri Kantin setiap bulan kepada Pej. Kesihatan Daerah.
7.       Memastikan kebersihan , keceriaan dan keselamatan di kantin.
8.       Mengadakan carta organisasi penyelarasan kantin.
9.       Menceriakan kantin sekolah supaya kelihatan bersih, cantik , kemas serta bermaklumat.
10.    Mengemaskini rekod., fail, surat-menyurat serta maklumat yang berkaitan.

6.  KEBAJIKAN MURID  DAN TABUNG DISAYANG 

PENGERUSI

:
PN. WAN NAIMAH  BT  WAN SULONG

SETIAUSAHA

:
PN. HASIMAH BT ABU BAKAR

AJK

:
EN. MOHD MASTAZARI BIN NGAH

 

:
EN. MOHAMAD  BIN  ISMAIL

 

:
PN. NOOR’ADN  BT  MUHAMMAD

 

:
PN. NOREZAM BT HAROM

      PANDUAN TUGAS
1.       Mengadakan mesyuarat sekurang-kurangnya 2 kali setahun 
2.       Mengemaskini senarai nama anak-anak yatim dari semasa ke semasa
3.       Mengenal pasti dan mengemaskini senarai nama murid-murid  miskin.
4.       Menyediakan tabung khas kebajikan / Tabung Sayang Disayang untuk membantu murid-murid bermasalah.
5.       Merancang program untuk mengutip sumbangan di samping meningkatkan keperihatinan murid dan warga sekolah terhadap kebajikan.
6.       Menghubungi Jabatan Kebajikan Masyarakat bila perlu.
7.       Mengadakan lawatan dan memberi sumbangan kepada murid yang kematian ibubapa/ penjaga , juga kecederaan/ kemalangan/ masuk wad.


7.  PROGRAM  BERSEPADU SEKOLAH SELAMAT

PENGERUSI

:
EN. RASHID BIN YAHYA          –  GURU BESAR

NAIB PENGERUSI

:
PN. HJH NOR’AINI  BT  MOHD NORDIN   –  GPK HEM

PENYELARAS

:
EN ZAIMI BIN MOHAMAD         

SETIAUSAHA

:
EN MALEK BIN MUDA              

AJK

:
PN. FADZILAH BT YASIN  -  GPK 1

 

:
TN. HJ MOHD NASIR  BIN  NGAH  -  GPK KOKURIKULUM

 

:
TN. HJ. ABDUL RASHID BIN ABD. MAJID   - YDP PIBG

 

:
WAKIL JKK  / PENGHULU / KETUA KAMPUNG

 

:
KETUA PONDOK BALAI POLIS MANIR

 

:
PEG. PEJABAT KESIHATAN DAERAH MANIR

PANDUAN TUGAS
1.       Mengadakan mesyuarat sekurang-kurangnya 2 kali setahun.
2.       Merancang aktiviti tahunan Program Bersepadu Sekolah Selamat.
3.       Menyediakan laporan dan dokumentasi setiap program yang melibatkan aktiviti Sekolah Selamat
4.       Membahagikan tugas kepada AJK tertentu
5.       Memberi takllimat dan ceramah kepada murid tentang keselamatan dari semasa ke semasa.
6.       Mengemaskini rekod. Fail, surat-menyurat serta maklumat berkaitan.
7.       Menetapkan polisi keselamatan sekolah.
8.       Memelihara dan peningkatan persekitaran sekolah yang bersih, ceria dan selamat.
9.       Membina satu persekitaran sosial sekolah yang menggalakkan amalan cara hidup sihatdan selamat.
10.    Meningkat kerjasama dan penglibatan komuniti di dalam program keselamatan sekolah.

8.       PENDIDIKAN PENCEGAHAN JENAYAH DAN DADAH

PENGERUSI

:
EN. MOHD ZUBI  BIN NGAH

SETIAUSAHA

:
PN. RAMLAH BT MOHAMAD

AJK

:
PN. ROSNITA BT YAKIN

 

:
EN. MOHD RAEZ BIN MUZAMEL





PANDUAN TUGAS
  1. Mengadakan mesyuarat sekurang-kurangnya 2 kali setahun
2.       Merancang program pendidikan pencegahan dadah selaras denganperancangan PPD /JPNT
3.       Merancang aktiviti yang bersesuaian seperti ceramah/ pameran.
  1. Mengedarkan poster dan ditampal di kawasan sekolah.
  2. Mengemaskini rekod, fail, surat-menyurat dan maklumat berkaitan.
  3. Mewujudkan satu sudut pameran berkaitan dan info mengenai dadah untuk  pengetahuan dan kesedaran murid.


9.  KUMPULAN WANG AMANAH PELAJAR MISKIN (KWAPM) e-KASIH

PENGERUSI

:
EN. RASHID BIN YAHYA                           -  GURU BESAR

NAIB PENGERUSI

:
PN HJH NOR`AINI BT MOHD NORDIN  -  GPKHEM

NAIB PENGERUSI  1

:
PN. FADZILAH BT YASIN                          -  GPK 1

NAIB PENGERUSI  2

:
TN. HJ MOHD NASIR  BIN  NGAH            - GPKKO

PENYELARAS / SU

:
PN. KUNTOM  BT  WAHAB

AJK

:
EN. MOHD MASTAZARI BIN NGAH

 

:
SEMUA GURU KELAS

 

:
PN. WAN NORISA BT WAN ABDULLAH   - PEMB. TADBIR

 

:
TN. HJ. ABDUL RASHID BIN ABD. MAJID- YDP PIBG
      
PANDUAN TUGAS
1.       Mengenalpasti dan memilih murid yang layak menerima bantuan KWAPM mengikut syarat yang ditetapkan.
2.       Mengedarkan borang kepada murid dan menghantar senarai nama kepada PPD/ JPN.
3.       Memastikan wang bantuan KWAPM dibankkan dan diagihkan dengan segera.
4.       Memastikan semua penerima KWAPM mempunyai akaun simpanan di BSN
5.       Edar borang penerimaan KWAPM kepada ibu bapa/ penjaga
6.       Memastikan semua murid penerima KWAPM menggunakan wang tersebut untuk tujuan pembelajaran ( yuran, alatan sekolah , uniform sekolah dll)
  1. Mengadakan mesyuarat sekurang-kurangnya 2 kali setahun
  2. Mengemaskini rekod, fail, surat-menyurat dan maklumat berkaitan.
             
  




10.  KECERIAAN DAN KEBERSIHAN BILIK DARJAH


PENGERUSI

:
PN. NOR AZLINA  BT  JAFAR

SETIAUSAHA

:
PN. CHE NORIHA BT NGAH

AJK

:
PN. SAKINAH BT IBRAHIM

 

:
EN. RUSSLAN BIN ABU BAKAR

 

:
EN. MOHD ZUBI BIN AWANG

            PANDUAN TUGAS

  1. Merancang program dan aktiviti untuk meningkatkan keceriaan dan kebersihan bilik darjah.
  2. Menganjurkan dan menguruskan Pertandingan Kebersihan Antara Kelas.
  3. Menyediakan rekod pertandingan kebersihan.
  4. Mengumumkan dan menguruskan pemberian piala kepada pemenang Kelas Terbersih setiap minggu.
  5. Memberi imbuhan kepada kelas yang menang dan denda kepada kelas yang kotor.


11.   TABUNG SIMPANAN MURID

PENGERUSI

:
PN. ROSNITA  BT  YAKIN

SETIAUSAHA

:
PN. NOR AZLINA  BT  JAFAR

AJK

:
PN. WAN NORHALIZA   BT  WAN IBRAHIM

 

:
TN. HJ MUHAMMAD BIN  KHATEB NGAH





  PANDUAN TUGAS

1.       Memastikan semua murid menyertai skim simpanan / tabungan.
2.       Menggalakkan murid-murid menabung.
3.       Menyampaikan maklumat kepada murid berkaitan dengan urusan membuka akaun   
        dan penyimpanan wang.
4.       Menyediakan borang-borang berkaitan dan berurusan dengan pihak bank (BSN) /    
LUTH.
      5.   Menyimpan senarai nama murid yang mempunyai akaun bank.





   
             12.  JAWATANKUASA KEDAI PIBG SEKOLAH


PENGERUSI

:
PN. CHE NORIHA  BT  NGAH

SETIAUSAHA

:
PN. EZA HADZARIAH  BT  MOHD  OMAR

BENDAHARI

:
PN. CHE RAMLAH  BT  DOLLAH

AJK

:
EN. ZAIMI  BIN  MOHAMAD

 

:
PN. RAMLAH  BT  MOHAMAD

 

:
PN. WAN NAIMAH  BT  WAN  SULONG

     PANDUAN TUGAS

1.       Mengadakan mesyuarat sekurang-kurangnya 2 kali setahun.
2.       Mengurus  rekod kewangan kedai serta resit-resit pembelian.
3.       Memastikan pengurusan jual beli dijalankan dengan baik dan teratur.
4.       Membahagikan tugas kepada semua AJK.
5.       Mempamerkan harga barang jualan.
6.       Bertanggungjawab atas kebersihan dan keselamatan Kedai PIBG.
7.       Menyediakan peralatan dan keperluan buku dan alat tulis yang secukupnya  
    untuk murid dengan harga yang berpatutan.
8.       Menceriakan kedai supaya ianya menjadi daya penarik untuk membeli.
9.       Menyediakan minit mesyuarat dan laporan kewangan untuk dibentang dalam mesyuarat guru.


 13.  JAWATANKUASA BIMBINGAN  DAN  KAUNSELING

PENGERUSI

:
EN. RASHID BIN YAHYA

NAIB PENGERUSI

:
PN HJH NOR`AINI BT MOHD NORDIN 

PENYELARAS

:
PN. RAMLAH  BT  MOHAMAD

SETIAUSAHA

:
TN. HJ MUHAMMAD  BIN  KHATEB NGAH

 

:
EN. MALEK  BIN  MUDA

 

:
EN. AHMAD  BIN  MOHAMAD

 

:
PN. NOR AZLINA  BT  JAFAR

 

:
PN. JAURIAH  BT  NIK

                                                                                                                       






                   
   
PANDUAN TUGAS             
1.             Mengadakan mesyuarat sekurang-kurang 2 kali setahun
2.            Menganjur dan mengendalikan program bimbingan, kem motivasi, kem kepimpinan pengawas dan kemahiran belajar.
3.            Bekerjasama dengan guru disiplin menangani masalah disiplin murid.
4.            Menceriakan bilik kaunseling supaya ianya menjadi suasana yang selesa 
         kepada semua murid
5.            Merekod semua maklumat dan mengemaskini fail dan surat-menyurat yang berkaitan.
6.            Sentiasa membantu murid yang memerlukan bimbingan.
7.            Memberi kaunseling kepada murid-murid yang dikenalpasti mempunyai masalah disiplin.
8.            Menjadi kaunselor dalam pengurusan program dan aktiviti
9.            Membuat dokumentasi bergambar dan bertulis bagi aktiviti yang melibatkan bimbingan dan kaunseling.

14.    KEMASUKAN MURID KE SEKOLAH MENENGAH

PENGERUSI

:
EN. MOHD MASTAZARI BIN NGAH


SETIAUSAHA

:
EN. MOHD RAEZ  BIN  MUZAMEL


AJK

:
EN. MOHD MASTAZARI BIN NGAH
-
Data & Maklumat murid ( DASMUT)

 

:
EN. MOHD RAEZ  BIN  MUZAMEL
-
Borang SBP

 

:
EN. MALEK  BIN  MUDA
-
Sijil  Penghargaan Pengawas

 

:
EN. MOHD ZUBI  BIN  AWANG
-
Sijil Ko-Kurikulum

 

:
SEMUA GURU KELAS TAHUN 6
-
Sijil  Berhenti Sekolah & Brg PSM

 

:
PN. AZIAH  BT  MOHD
-
Sijil Penghargaan Agama

 

:
PN. ASMAH YATI  BT  AWANG
-
Borang Permohonan Sek. Elit dan Premier

 

:
PN. NOREZAM  BT  HAROM
-

 

:
SEMUA GURU j-QAF TAHUN 6
-
Borang Permohonan Sek Men. Agama Kerajaan Negeri

 

:

 

:
PN. RAMLAH  BT  MOHAMAD
-
Borang RSM & PERKAYA

 

:
PN. KARTINI  BT  ABU HITAM
-
Maklumat UPSR ke Sek. Men.

 

 

 

 

 

 

 

            
                    

PANDUAN TUGAS
1.       Mengemaskini nama dan maklumat murid Tahun 6 untuk kemasukan ke sekolah 
      menengah  dengan kerjasama guru kelas .
2.       Memastikan semua sijil dan surat penghargaan dibuat dan diberikan kepada murid-  
      murid yang berkelayakan.
3.       Menguruskan borang kemasukan ke sekolah menengah (PSM) dan borang rayuan  ke 
      sekolah lain (RSM)
4.       Membantu murid untuk mendapatkan borang-borang dan mengisi serta menyemak 
      permohonan ke SBP / ELIT /PREMIER  / SMA K’jaan Negeri / PERKAYA
5.       Membantu murid mengisi borang , sekiranya ada murid yang ingin menyemak keputusan  
UPSR.
6.   Mengurus  taklimat dan ceramah kemasukan ke sekolah menengah.

    15.   PENDAFTARAN KEMASUKAN & PERTUKARAN MURID

PENGERUSI

:
PN. SAKINAH  BT  IBRAHIM   

SETIAUSAHA

:
EN. MOHD MASTAZARI  BIN  NGAH

AJK

:
PN. WAN NORISA BT WAN ABDULLAH 

 

:
YM. PN. SHARIFAH MAHANI BT TUAN IBRAHIM

 

:
SEMUA GURU KELAS
PANDUAN TUGAS
1.            Menerima kemasukan murid baru dan merekodkan semua maklumat lengkap murid dalam buku pendaftaran . ( Catat nombor rekod )
2.            Menyemak dan mencatat maklumat murid baru, melapor / memaklum serta menyerahkan semua dokumen ( fail peribadi) kepada guru kelas .
3.            Pertukaran murid keluar – memaklumkan kepada guru kelas tentang semua dokumen dan fail peribadi yang lengkap ( buku adab belajar, rekod kesihatan , rekod prestasi dan borang maklumat murid) mesti diserahkan kepada murid yang terlibat.
4.            Memaklumkan kepada guru penyelaras e-PANTAU tentang pertukaran keluar / masuk murid.
5.            Menyediakan borang maklumat murid  dan diisi oleh  murid baru masuk untuk data SMM.
6.            Memastikan semua murid mempunyai nombor pendaftaran.
7.            Mengemaskini rekod, fail, surat-menyurat dan maklumat berkaitan

     16.   PROGRAM SUSU 1 MALAYSIA

PENYELARAS

:
EN. AHMAD BIN  MOHAMAD

SETIAUSAHA

:
PN. NOREZAM  BT  HAROM

AJK

:
SEMUA  GURU KELAS

 

:
PENENDER KANTIN SEKOLAH
               
PANDUAN TUGAS

1.       Menerima stok susu dan memastikan stok yang dihantar mencukupi kuantitinya , elok kualitinya  serta semak  tarikh luputnya.

2.       Menandatangani borang penghantaran susu daripada syarikat pembekal.

3.       Memastikan bilik simpanan susu bersih , kemas dan selamat daripada sebarang serangga dan haiwan perosak seperti tikus dan semut.

4.       Mengagihkan susu kepada semua murid  mengikut jadual yang ditetapkan.

5.       Menyimpan 2 kotak sample susu selepas setiap pengagihan kepada murid untuk tujuan jika berlaku keracunan.

6.       Bekerjasama dengan penender kantin semasa pengagihan susu dijalankan dan pastikan sisa kotak susu itu dilupuskan dengan sempurn.

17.         KECERIAAN  DAN KEBERSIHAN BILIK GURU

PENGERUSI

:
PN. EZA HADZARIAH  BT  MOHD OMAR

SETIAUSAHA

:
EN. RUSSLAN  BIN  ABU BAKAR

AJK

:
EN. MOHD MASTAZARI  BIN  INGAH

 

:
PN. KARTINI  BT  ABU HITAM

 

:
PN. AZIAH  BT  MOHD

 

:
PN. SENANA  BT  SULAIMAN

 

:
PN. WAN NORHALIZA  BT  WAN IBRAHIM

PANDUAN TUGAS
1.       Memastikan keceriaan dan kebersihan bilik guru
2.       Melengkapkan papan maklumat dengan maklumat-maklumat penting seperti jadual peperiksaan, surat-surat siaran dari jabatan, pekeliling dan info-info terkini.
3.       Merancang   satu penyusunan kerusi meja guru yang tersusun dengan kemas  sesuai sebagai suasana sebuah bilik guru yang ceria dan ideal.

18.   PROGRAM BERSEPADU SEKOLAH SIHAT

PENGERUSI

:
EN. RASHID BIN YAHYA

NAIB PENGERUSI  1

:
PN HJH NOR`AINI BT MOHD NORDIN 

NAIB PENGERUSI  2

:
PN. FADZILAH BT YASIN                       

NAIB PENGERUSI  3

:
TN. HJ MOHD NASIR  BIN  NGAH         

PENYELARAS / SU

:
EN. RUSSLAN  BIN  ABU BAKAR

AJK

:
PN. WAN NORHALIZA  BT  WAN IBRAHIM – Bilik Rawatan

 

:
PN. BAIMAH  BT  SULAIMAN                         -  RMT

 

:
PN. ASMAH YATI  BT AWANG                       -  Kantin

 

 

 




PANDUAN TUGAS
1.       Mengadakan mesyuarat sekurang-kurangnya 2 kali setahun
2.       Merancang aktiviti tahunan Program Bersepadu Sekolah Sihat.
3.       Memastikan perlaksanaan aktiviti mencapai sasaran
4.       Menyediakan laporan dan dokumentas setiap program yang melibatkan aktiviti sekolah sihat.
5.       Mengemaskini rekod, fail-fail, surat-menyurat dan maklumat berkaitan.


Assalamualakum & Salam 1 Malaysia...

Terima Kasih Kerana Sudi Melayari Portal Rasmi Sekolah Kebangsaan Pulau Bahagia...Pelbagai Maklumat Di Sekolah Kami Akan Dimaklumkan di portal ini, Bukan Semua Maklumat Atau Informasi Di Portal Ini Adalah Tepat,Kami Memohon Maaf Jika Portal Kami Mengandungi Bahan Atau Artikel Yang Tidak Tepat,Sebarang Kesulitan Amat Dikesali..Jikalau Anda Mempunyai Sebarang Masalah,Boleh la Menanyakan Masalah Itu Kepada Email skpb.ppdkt@gmail.com..Atau Hubungi Sekolah.Sila Tekan Butan Hubungi Kami Di Sebelah Kanan Anda